Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование нами Ваших файлов cookie.

Копилка писем (А не создать ли нам ее?)

Тема в разделе "Голландский и другие иностранные языки", создана пользователем Mors, 28 окт 2004.

  1. Mors

    Mors Завсегдатай

    Мы все пишем письма в разные инстанции. Не создать ли нам копилку этих писем, чтоб помогать друг другу решать одинаковые проблемы?
     
    Метки:
  2. Serge

    Serge Завсегдатай

    и добавить новый раздел в об этом в FAQ.
    Неплохо бы. ;)
     
  3. ЛяЛя

    ЛяЛя Завсегдатай

    Вношу свою лепту:



    Het Klachtenbureau IND
    Postbus 5805
    2280 HV Rijswijk


    Data

    Betreft: Aanvraag tot naturalisatie dossier N


    Geachte heer/mevrouw,



    Hierbij dien ik een klacht in i.v.m. de overschrijding van de wettelijke termijn van 1 jaar m.b.t. mijn aanvraag tot naturalisatie.

    Op 7 juli 2003 heb ik een aanvraag tot Nederlandsschap ingediend bij de Gemeente ….. voor mij en mijn minderjarige zoon:

    Naam, geboortedatum, dossiernr., V-nr.
    Naam, geboortedatum, dosiernr., V-nr.

    Door de gemeente … is mijn aanvraag afgehandeld en met een positief advies op 28 juli 2003 naar IND doorgestuurd.
    Op mijn navraag over de stand van zaken op 1 september 2004 werd mij medegedeeld dat er nog niet over is beslist.
    Aangezien de wettelijke termijn van 1 jaar die voor dit soort aanvragen geldig is, is verlopen, verzoek ik u dringend de nodige maatregelen te treffen voor een spoedige afwikkeling van mijn aanvraag.
    Indien ik binnen 6 weken na dagtekening van deze aangetekende brief geen reactie van u heb ontvangen, ben ik genoodzaakt deze kwestie voor te leggen aan de Ombudsman.

    Bijgaand treft u ook kopieën van ……

    Met vriendelijke groet,



    Naam
    Adres


    Per februari 2004 verhuisd naar …
     
  4. Aap

    Aap Старожил

    Письмо о прекращении пользования электронным адресом. "Рыба" текста (подчеркнуто) удобна для заблаговременного письменного уведомления о прекращении любого "абонемента" (газеты, журналы, спортшколы, мойщики окон, проч.)



    Trefpunt Agroportal
    Postbus 18
    Lelystad




    De Meern, 24 oktober 2004





    Geachte mevrouw, meneer,

    Hierbij zeg ik mijn abonnement op Trefpunt op per direct:..............@tref.nl Belangrijste redenen zijn dat ik voor minder geld bij andere providers terecht kan; bovendien komt er via mijn trefpuntaccount ongelooflijk veel spam binnen.


    Met vriendelijke groet,


    Naam
    Adres
     
  5. Zamorsky

    Zamorsky Гость

    <Mijn adres>

    <Datum>

    <Bedrijfnaam>
    T.a.v. de bedrijfsleider
    <adres>
    Fax: xxx-xxx-xxx

    Betreft: Afhandeling klacht pak


    Geachte heer, mevrouw,

    Tot mijn grote ongenoegen heeft het er helaas toe moeten leiden u schriftelijk op de hoogte te stellen van de gang van zake betreffende de, mijn inziens, zeer onprofessionele afhandeling van gegronde klacht. Afgelopen zaterdag ben ik nogmaals bij u in de zaak geweest om mijn klacht nogmaals mondeling toe te lichten. In het kort zal ik de zaak hierbij nog een keer voor u uiteenzetten.

    Op xx februari jl. heb ik een pak gekocht in uw onderneming met de nieuwwaarde van euro 499. Op xx augustus heb ik dit pak bij u teruggebracht. Twee weken daarvoor had ik al aan uw verkoper, Vladimir Lenin, aangegeven dat ik niet tevreden was over deze aankoop. Ik kon het namelijk niet meer tijdens mijn werk dragen, omdat het niet langer representatief is. Het pak is slechts vier maanden, gemiddeld 2 keer per week, gebruikt. Ik heb het pak bij u teruggebracht, omdat het pak op onderstaande punten niet aan mijn, realistische verwachting voldoet:
    • Gladde, afgesleten plekken op de mouwen en op de zijkant.
    • De stof van het pak is zwak. De bovenste knoop van het pak sprong eraf, zonder een bijzondere reden, hierbij bleef gelijk een stuk stof van mijn jasje aan de knoop en de draad hangen.
    • Het jasje verliest zijn vorm. Het jasje wordt slobberig en is mede daardoor niet meer representatief.
    • Er komen witte vezels uit het pak, dit is met name bij de kraag gemakkelijk te zien.
    Kortom ik kan het pak niet meer dragen voor mijn dagelijkse kantoorwerkzaamheden.

    In ons gesprek van afgelopen zaterdag heeft u aangegeven dat er geen fabrieksfouten waren met betrekking tot de stof en dat de plekken op het pak “gewone” slijtageplekken waren. Mijn inziens mag een pak met een nieuwwaarde van euro 499 niet na vier maanden al zware slijtageplekken vertonen. Indien een pak dit wel doet, dan is het blijkbaar niet geschikt voor normaal gebruik en is het product niet van een dermate kwaliteit, welke ik zeker wel van een modehuis als <bedrijf> mag verwachten.

    Indien u vindt dat het product wel na vier maanden normaal gebruik zware slijtage mag vertonen, dan ben ik van mening dat uw verkoper dit bij verkoop aan ons had moeten vertellen. In ons gesprek van afgelopen zaterdag was zowel uw verkoper als ik van mening, dat van een pak van een <bedrijf> kwaliteit een normale gebruiksduur van zo’n twee tot drie jaar mag worden verwacht. Als de stof van het aan ons verkochte pak hiertegen niet bestand is, dan had ik dit bij aankoop van het pak graag gehoord en dan had ik uiteraard een andere keuze gemaakt.

    Hiernaast ben ik van mening dat het afhandelen van deze klacht zeer traag en onprofessioneel gaat. Ik hoor zeer weinig van uw zijde waardoor ik het gevoel krijg dat mijn klacht geen prioriteit heeft en niet serieus behandeld wordt. U begrijpt dat ik de geleverde service van <bedrijf> zeer teleurgesteld ben.

    Ik ga ervan uit dat het één en ander op een misverstand uwerzijds en overmacht berust. Ik stel hierbij voor dat uw firma mij minimaal schadeloos stelt middels het verstrekken van een pak met een vergelijkbare winkelwaarde. Zodoende stelt u mij, en mijn collega’s tevens in staat om onze mening te herzien en kan ik zelf ondervinden dat <bedrijf> staat voor een goede prijs-kwaliteitverhouding en een solide gebruiksduur.

    Graag verneem ik binnen één week uw positieve reactie op telefoon nummer xxx-xxx-xxx.


    Met vriendelijke groet,



    xxxxxxxx

    P.S. : Een kopie van deze fax hebben wij naar uw hoofdkantoor – <bedrijf BV> in <plaats> gestuurd.

    Факс в центральную контору:

    <bedrijf BV>
    Hoofdkantoor <firma>
    T.a.v. de directie
    fax: xxx-xxxxx



    Betreft: klacht pak bij <bedrijf> <plaats>



    Geachte mevrouw, mijnheer,

    Bijgaand stuur ik u mijn fax, welke ik naar <bedrijf> <plaats> heb verstuurd. Graag wil ik u van de onprofessionele gang van zaken op de hoogte brengen. .

    Ik ga ervan uit dat uw firma deze zaak op korte termijn oplost, waardoor mijn vertrouwen in <bedrijf> als een solide en duurzaam modehuis wordt hersteld en verdere procedures kunnen uitblijven.


    Met vriendelijke groet,

    xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
     

Поделиться этой страницей

Загрузка...