Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование нами Ваших файлов cookie.

cursus oekraiens

Тема в разделе "In 't Hollandsch!", создана пользователем Femke, 9 авг 2006.

  1. Femke

    Femke Новичок

    Oekraïens is niet alleen een hele mooie taal maar in aantal sprekers ook de derde Slavische taal. Na de recente politieke ontwikkelingen in Oekraïne zal de rol van de taal alleen maar groter worden. Ondanks dit wordt nog op geen enkele universiteit in de Benelux en slechts op een paar universiteiten in Duitsland een cursus in deze taal aangeboden.

    Daar komt nu verandering in! In de periode september tot december, zal er aan de Universiteit Leiden een cursus Oekraïens worden gegeven. Enige voorkennis is vereist: Verondersteld wordt dat de cursist vertrouwd is met het cyrillische schrift en zich al een beetje verstaanbaar kan maken in een Slavische taal, bijvoorbeeld Russisch. Ook niet-studenten kunnen aan de cursus deelnemen.

    De kosten zijn 60 euro voor 10 lessen, inclusief studiematerialen. De lessen worden gegeven in het Lipsiusgebouw (LAKtheater) aan de Cleveringaplaats 1 in Leiden, elke maandagavond van 20.00 uur tot ongeveer 21.30.

    Studenten kunnen na afloop een examen afleggen waarmee ze 8 ECTS kunnen verdienen. De docente is mevrouw Irina Gorvanko. Zij studeerde aan het Pedagogisch Instituut in Ivano-Frankivsk.

    Voor meer informatie of aanmelding kunt u mailen naar cursusoekraiens@mail.ru of bellen naar 06-46034289.

     
    Метки:
  2. Ismael

    Ismael Новичок

    Ik heb nog een aantal boeken in het Oekraiens, die ik nooit inzie aangezien ik geen Oekraiens ken. Wie heeft hier interesse in? Het zijn onder andere Kobzar van Shevchenko, een schoolboekje en nog een of twee romans, moet even kijken waar ik ze heb neergelegd. Wie interesse heeft mag me aanspreken.
     

Поделиться этой страницей

Загрузка...